• صفحه اصلی
  • استعلام بیمه نامه
  • راهنمای خسارت
  • انواع بیمه
  • راهنما
  • بلاگ
  • سوالات متداول
  • درباره ما
  • همکاری باما
  • ارتباط با ما
1

2

3

4

اگر در یک مجتمع مسکونی زندگی می‌کنید، یا اگر به عنوان مدیر مجتمع انتخاب شده اید، باید با قوانین مربوط به آن آشنا باشید.

مثلا آیا می‌دانید که اگر در یکی از واحدهای مجتمع شما آتش سوزی اتفاق بیفتد و آتش به واحدهای دیگر یا به مشاعات مجتمع سرایت کند، مسئولیت آن به عهده کیست؟ و چه کسی باید خسارت بدهد؟

مدیر ساختمان چه مسئولیت‌هایی دارد؟

وقتی کسی از طرف ساکنین به عنوان مدیر ساختمان انتخاب می‌شود باید مسئولیت‌هایی را هم بپذیرد. اما مسئولیت‌های مدیر ساختمان فقط در حد گرفتن شارژ از ساکنین نیست.

بر اساس قانون یکی از وظایف مهم مدیر مجتمع مسکونی یا مدیر ساختمان این است که برای مجتمع خود بیمه آتش سوزی تهیه کند. یعنی باید کل ساختمان را در برابر آتش سوزی بیمه کند.

البته پرداخت هزینه این بیمه به عهده مدیر محترم نیست و هر واحد باید سهم خود را بر اساس متراژ واحدش بپردازد.

توجه داشته باشید که اگر مدیر ساختمان بیمه آتش سوزی را تهیه نکند و آتش سوزی یا انفجاری در ساختمان اتفاق بیفتد، مسئولیت آن به عهده مدیر است و مالکان ساختمان می‌توانند از او شکایت کنند و خسارت بگیرند.

پس اگر در مجتمع یا آپارتمان زندگی می‌کنید، حتما از مدیر ساختمان خود بخواهید که برای خرید بیمه آتش سوزی اقدام کند.

اگر هم مدیر ساختمان هستید حتما به فکر خرید بیمه آتش سوزی آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی باشید، چون مسئولیت سنگینی به عهده شماست!

مالکان واحدها چه مسئولیتی دارند؟

همه واحدها وظیفه دارند سهم حق بیمه خود را برای تهیه بیمه آتش سوزی پرداخت کنند و اگر واحدی این کار را نکند، مدیر ساختمان می‌تواند از نظر قانونی این موضوع را پیگیری کند.