• صفحه اصلی
  • استعلام بیمه نامه
  • راهنمای خسارت
  • انواع بیمه
  • راهنما
  • بلاگ
  • سوالات متداول
  • درباره ما
  • همکاری باما
  • ارتباط با ما
1

2

3

4

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی، یکی از انواع بیمه اشخاص است. در این بیمه‌نامه، بیمه‌شده تحت پوشش هزینه‌های احتمالی ناشی از حوادث غیرمنتظره در سفر قرار می‌گیرد. این بیمه، عموما خسارت‌های ناشی از کنسلی پرواز، هزینه‌های درمانی، گم شدن پول و مدارک و… را پوشش می‌دهد. الزام همراه داشتن این بیمه‌نامه بستگی به کشور مقصد دارد. مثلا اگر مقصدتان کشورهای حوزه شنگن است قبل از اقدام برای گرفتن ویزای شینگل، بیمه مسافرتی خود را تهیه کنید. شما برای سفر به برخی از کشورها اجباری برای داشتن این بیمه ندارید. اما توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر برای خرید این بیمه‌نامه اقدام کنید.

اهمیت خرید بیمه مسافرتی چیست

پاسخ ساده و روشن است؛ چون، آینده قابل پیش‌بینی نیست. فرض کنید در فرودگاه چمدان، مدارک یا حتی پول نقد خود را گم کنید. در طول سفر سرما بخورید یا در اثر خوردن غذای سنتی کشور مقصد مسموم شوید. یا حتی دندان درد، ناگهان به سراغتان بیاید. آیا می‌دانید هزینه‌های درمان در سفرهای خارجی چقدر بالاست؟ یک سرماخوردگی ساده یا مسمومیت در کشور غریب چیزی بین ۵۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد. خلاصه که هزار اتفاق پیش‌بینی نشده ممکن است در مسافرت برایتان رخ دهد. پس عقل سلیم حکم می‌کند از قبل برای این حوادث تدابیری بیاندیشید. ما به شما خرید بیمه مسافرتی را توصیه می‌کنیم.

پوشش‌های بیمه مسافرتی

وقتی صحبت از پوشش بیمه مسافرتی می‌شود معمولا هزینه‌های درمان به ذهن می‎رسد اما اینگونه نیست. این بیمه‌نامه پوشش‌های متنوعی دارد. این پوشش‌ها شامل موارد زیر است:

  • هزینه‌های پزشکی
  • هزینه‌های دندان‌پزشکی
  • پوشش بار مسافر
  • هزینه‌های مربوط به برگرداندن جسد در صورت فوت فرد بیمه‌شده
  • هزینه‌های مربوط به برگرداندن کودک بی‌سرپرست در صورت فوت فرد بیمه‌شده
  • خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما
  • پوشش تاخیر در شروع سفر
  • پرداخت تمام هزینه‌ها در صورت گم شدن مدارک
  • هزینه‌های انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌شده
  • پرداخت هزینه‌های بازگشت بیمه‌شده به کشورش در صورت فوت اقوام
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی
  • ارسال وجه الضمان: این مورد مشابه ارسال وجه نقد است.
  • پرداخت هزینه‌های اضطراری تحویل دارو
  • ارسال پول نقد: اگر پول نقد فرد بیمه‌شده مفقود یا دزدیده شود برای او پول ارسال می‌شود. البته مبلغ پول ارسالی، معادل پولی است که فرد به شرکت بیمه بصورت نقد یا چک و… سپرده باشد.
  • انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده

موارد خارج از تعهد بیمه مسافرتی چیست؟

موارد زیر جزو پوشش‌های بیمه مسافرتی نیستند:

  • هزینه‎های پرداختی پس از انقضای تاریخ بیمه‎نامه.
  • کمک‌رسانی به افرادی که ۹۲ روز متوالی در کشور مقصد اقامت داشته‌اند.
  • عوامل و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش زمین، آتشفشان.
  • حوادث ناشی از تروریسم: طرح‎هایی که پوشش غرامت فوت دارند استثناء هستند.
  • درگیری و نزاع : دفاع مشروط و یا درگیری در اثر ضرورت، استثناء هستند.
  • بیماری و یا صدمات جسمانی كه به سابقه فرد قبل از خرید بیمه‌نامه بازگردد.
  • موارد ناشی از شركت بیمه‌شده در رقابت‎های ورزشی
  • زایمان در خلال سه ماه مانده به موعد زایمان و سقط جنین اختیاری
  • ریسک‌های شغلی بیمه‌شده: در صورتی‌که طبق قانون به عنوان حوادث شغلی و کار قلمداد شود.
  • اختلالات ارثی، مادرزادی و بیماری‌‌های ناشی از آن
  • پیشگیری یا واکسیناسیون
  • عوارض ناشی از فیزیوتراپی
  • انرژی درمانی، آفتاب درمانی و هرگونه هزینه‌های درمان به منظور زیبایی، معالجه از طریق چشمه‌‌های آب معدنی.
  • عوارض ناشی از بیماری‌های روانی و جنون
  • موارد بیماری، مرگ، یا جراحات ناشی از خودکشی و یا اقدام به خودکشی

مدارک لازم برای دریافت خسارت از شرکت بیمه

زمانی که برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه می‌کنید همراه داشتن مدارک زیر برای همه موارد الزامی است:

  • اصل ‌‌بیمه‌‌نامه، کپی صفحه اول گذرنامه و صفحه‌های مهر خروج و ورود
  • صورت‌حساب‌های پرداخت شده: داشتن مهر و امضا الزامی است.
  • هرگونه رسید پول یا قبض پرداخت به صندوق
  • تکمیل فرم درخواست خسارت

مدارک زیر فقط برای شرایط قید شده الزامی است:

  • اگر برای دریافت هزینه‌های درمانی مراجعه می‌کنید: گزارش پزشکی، صورت‌حساب مرکز درمانی، رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه
  • اگر برای دریافت هزینه‎های ناشی از تأخیر در پرواز مراجعه می‌کنید: نامه شرکت هوایی، فاکتور هزینه‌های پرداخت شده

در صورتی که برای دریافت هزینه‌های ناشی از فوت ‌‌بیمه‌گزار مراجعه می‌کنید: گزارش پزشکی قانونی، بیمارستان، پزشک معالج و یا سایر مراجع قانونی.

اگر برای دریافت هزینه‌های خرید ضروری ناشی از تأخیر در رسیدن چمدان‌ها مراجعه می‌کنید: فاکتور هزینه‌های انجام شده، نامه شرکت هوایی مبنی بر عدم ارائه چمدان تا حداقل ۱۲ ساعت

اگر برای دریافت هزینه‌های ناشی از وقوع حادثه و یا بروز بیماری مراجعه می‌کنید، لازم است گزارش کاملی ارائه دهید. این موارد شامل: شهر و کشور محل وقوع حادثه، علت حادثه، تاریخ دقیق حادثه، ذکر نوع بیماری و تاریخ دقیق اقدامات درمانی اعم از بستری در بیمارستان و یا درمان سرپایی، کل مبلغ هزینه‌های درمان انجام شده (مبلغی که بیمه‌شده پرداخت کرده است)، کد رهگیری اخذ شده از شرکت ‌‌بیمه‌‌گر، آدرس و شماره تماس ‌‌بیمه‌گزار در ایران

نکته: مدارک بدون کد رهگیری و بدون مهر و امضای مراکز درمانی به هیچ وجه قابل بررسی نیستند.

نکات خرید بیمه مسافرتی

برای خرید بیمه مسافرتی به نکات زیر دقت کنید:

  1. در خرید بیمه‌های انفرادی شما می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید.
  2. بیمه‌های گروهی صرفا مختص تورهای مسافرتی است.
  3. هنگام خرید بیمه مسافرتی حتما به نرخ ارز دقت کنید. در کشور ما ارز، دو نرخ آزاد و دولتی دارد. اگر صراحتا در متن قرارداد این بخش بیان نشده با شرکت بیمه تماس بگیرید و این موضوع را چک کنید.