• صفحه اصلی
  • استعلام بیمه نامه
  • راهنمای خسارت
  • انواع بیمه
  • راهنما
  • بلاگ
  • سوالات متداول
  • درباره ما
  • همکاری باما
  • ارتباط با ما
1

2

3

4

تلفن‌های هوشمند یکی از ضروری‌ترین وسایل زندگی هستند که هر روز مدت زمان زیادی از آن استفاده می‌کنیم. با توجه به قیمت بالای گوشی و هزینه‌های تعمیر آن، منطقی است که بلافاصله بعد از تهیه موبایل به فکر خرید بیمه برای آن باشیم. بیمه موبایل خسارت‌های غیر عمد ناشی از حوادثی نظیر سرقت، ضربه، شکستگی، آبدیدگی، آتش‌سوزی، نوسانات برق و انفجار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

 

بیمه موبایل چیست و چه حوادثی را پوشش می‌دهد؟

بیمه موبایل یکی از بیمه‌های کاربردی در دسته بیمه تجهیزات الکترونیک است. سرقت و شکستگی صفحه نمایش اصلی‌ترین خطرات تحت پوشش بیمه گوشی موبایل است. این بیمه خطرات دیگری مانند سقوط و شکستگی در اثر ضربه، آبدیدگی، آتش‌سوزی، انفجار، سیل، طوفان و نوسانات برق را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. 

 

 

تعهدات بیمه گوشی موبایل شامل چه مواردی است؟

تعهدات در بیمه موبایل شامل موارد زیر است:

 

  • هزینه تعمیر آسیب جزئی به بخش‌های مختلف دستگاه به جز صفحه نمایش: در برخی طرح‌ها صفحه نمایش هم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
  • هزینه تعمیر آسیب به تاچ و ال سی دی
  • هزینه جایگزینی گوشی در صورت آسیب کلی: این خسارت در صورتی پرداخت می‌شود که دستگاه غیر قابل استفاده باشد.
  • هزینه خرید گوشی جدید در صورت به سرقت رفتن تلفن هوشمند

سقف تعهدات بیمه گوشی موبایل به طرح بیمه‌ای و ارزش گوشی بستگی دارد. سقف تعهدات بیمه گوشی در طرح‌های مختلف، متفاوت است و قبل از خرید بیمه موبایل بهتر است به سقف مبلغ پرداختی شرکت بیمه در هر تعهد دقت کنید.

 

 

بهترین بیمه موبایل را چه شرکتی ارائه می‌کند؟

بیمه موبایل در دسته بیمه تجهیزات الکترونیک قرار دارد که توسط تعدادی شرکت بیمه ارائه می‌شود. طرح‌های بیمه‌ای هر شرکت ویژگی‌های خاص خود را دارند. هر چند برای انتخاب بهترین بیمه گوشی موبایل باید شاخص‌های زیادی را در نظر گرفت اما در حال حاضر طرح‌های الماس بیمه سامان یعنی الماس زیسا پرو و الماس زیسا مکس به لحاظ پوشش و کیفیت خدمات از پرطرفدارترین بیمه‌های موبایل هستند که در سایت راهنمای بیمه ارائه می‌شوند.  

 

بیمه موبایل سامان، مزایا و پوشش‌های آن

شرکت بیمه سامان تسهیلات ویژه‌ای برای خریداران طرح‌های بیمه‌ای خود ارائه می‌کند. مزایای خرید بیمه تلفن‌همراه از شرکت سامان به شرح زیر است:

 

  1. با تهیه یک بیمه‌نامه، درصد قابل توجهی خسارت‌های مربوط به «سرقت» و «خرابی» گوشی همراه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
  2. حتی اگر گوشی کارکرده داشته باشید، باز هم می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. در هنگام خرید، گوشی شما در 4 مرحله از نظر سلامت ویبره، بلندگو، میکروفن و صفحه نمایش تست شده و در صورت سالم بودن سخت‌افزار گوشی، مشمول صدور بیمه‌نامه خواهد شد. 
  3. فرانشیز بیمه‌نامه بین 10 تا 40 درصد است که بسته به طرح انتخابی و نوع خسارت وارده به گوشی شما تعیین می‌شود.
  4. سقف تعهدات طرح‌های بیمه‌ای این شرکت ۱۰۰ میلیون تومان است که در حال حاضر  بالاترین سقف پرداخت خسارت را در بین سایر بیمه‌گران محسوب می‌شود.
  5. پرداخت سریع خسارت در حداکثر ۵ روز کاری.

با این توضیحات اگر به دنبال خرید بیمه گوشی آیفون یا سایر موبایل‌های لوکس مانند پرچمداران برند سامسونگ، شیائومی، هواوی، وان پلاس و... هستید، طرح‌های بیمه سامان می‌تواند برایتان جذاب باشد.

 

 

طرح های بیمه موبایل بیمه سامان

در حال حاضر راهنمای بیمه طرح‌های زیر از شرکت بیمه سامان برای متقاضیان خرید بیمه گوشی را ارائه می‌دهد:

 

 

  1. طرح الماس زیسا پرو
  2. طرح الماس زیسا مکس

 

 

طرح زیسا پرو هم برای گوشی‌های نو و هم برای گوشی‌های کار کرده (به شرط سالم بودن سخت‌افزار گوشی) صادر می‌شود. اما امکان خرید طرح زیسا مکس، فقط برای موبایل‌های نو و گوشی‌های کارکرده سالمی (بدون تعمیر و بازشدگی) که از سال 2021 به بعد وارد بازار شده‌اند، فراهم است. در ادامه به معرفی ویژگی‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو طرح می‌پردازیم.

 

 

معرفی طرح الماس زیسا پرو

زیسا پرو یکی از طرح‌های محبوب بیمه سامان برای متقاضیان بیمه گوشی است. سقف تعهدات بیمه در طرح زیسا پرو ۱۰۰ میلیون تومان است. این بیمه‌نامه تا سقف تعیین شده، هر خسارتی را که به گوشی وارد شود طبق ارزش گوشی و جدول فرانشیز خسارت‌های بیمه موبایل سامان پوشش خواهد داد. پوشش سرقت از جمله پوشش‌های کاربردی این طرح است. طبق آمار پلیس تهران، به‌طور میانگین در طول روز حدود 160 گوشی با این روش به سرقت می‌رود. شما با تهیه طرح مذکور می‌توانید علاوه‌بر سرقت با شکست حرز، خسارت ناشی از حوادثی مانند کف‌زنی، قاپ‌زنی و زورگیری را هم تحت پوشش بیمه قرار دهید. این پوشش را با نام بیمه سرقت موبایل هم می‌شناسند. اگر به دنبال جامع‌ترین طرح بیمه گوشی هستید؛ در انتخاب این طرح شک نکنید.

 

 

معرفی طرح الماس زیسا مکس

زیسا مکس طرح محبوب دیگر شرکت بیمه سامان برای تلفن‌های هوشمند است. در این طرح علاوه بر ویژگی‌های کاربردی طرح زیسا پرو، پوشش تعویض و جایگزینی تلفن‌ همراه هم ارائه می‌شود. به عبارت دیگر، شما با خرید طرح زیسا مکس می‌توانید در صورت لزوم، طبق تعهدات مندرج در بیمه‌نامه برای تعویض گوشی خود اقدام کنید.

این طرح خطراتی مانند: سرقت و شکست صفحه تاچ موبایل را هم پوشش می‌دهد. این پوشش‌ها با عناوین بیمه سرقت گوشی و بیمه شکستگی صفحه موبایل نیز معروف هستند.

 

 

پوشش‌های مشترک بین طرح‌های بیمه الماس سامان

در طرح‌های الماس، خسارت‌های غیر عمدی وارد شده به موبایل در اثر خطرات زیر، تا سقف تعهدات بیمه‌نامه پرداخت می‌شود:

 

  1. آبدیدگی، نم‌زدگی و ضربه خوردگی
  2. نوسانات برق و القاء الکتریکی
  3. آتش‌سوزی، انفجار، سیل، طوفان
  4. شکست صفحه نمایش: این پوشش با نام بیمه شکستگی صفحه نمایش موبایل هم در بین عموم شناخته می‌شود.
  5. سرقت با شکست حرز از منزل، محل کار و خودرو

پرداخت خسارت ناشی از سرقت، منوط به ارائه تاییدیه کتبی مراجع انتظامی و قضایی است. به این صورت که حتما باید شرایط شکست حرز و آثار سرقت بصورت رسمی احراز شود. منظور از آثار سرقت مواردی از قبیل شکست شیشه، قفل و درب است.

 

 

مقایسه طرح‌های زیسا پرو و زیسا مکس سامان

یکی از راه‌های انتخاب طرح مناسب، مقایسه ویژگی‌ها، پوشش‌های بیمه‌ای، فرانشیز و تسهیلات هر طرح است.

 

مقایسه خطرات تحت پوشش

در جدول زیر می‌توانید پوشش‌های هر یک از طرح‌های الماس سامان طرح را با هم مقایسه نمایید. همان طور که قابل مشاهده است در طرح زیسا پرو تا 20 درصد و در طرح زیسا مکس تا 40 درصد افزایش قیمت گوشی را می‌توانید از شرکت بیمه مطالبه کنید.

 

 

پوشش‌ها

طرح زیسا پرو

طرح زیسا مکس

سرقت با شکست حرز

دارد

دارد

سرقت با قاپ‌زنی و زورگیری

دارد

دارد

شکستگی و ضربه خوردگی

دارد

دارد

نوسانات برق و القای الکتریکی

دارد

دارد

آبدیدگی و نم‌زدگی

دارد

دارد

آتش‌سوزی و انفجار

دارد

دارد

سیل و طوفان

دارد

دارد

جبران افزایش قیمت گوشی

تا 20 درصد افزایش قیمت

تا 40 درصد افزایش قیمت

گوشی کارکرده سالم

دارد

فقط گوشی‌های 2021 به بعد

 

 

 

 

مقایسه فرانشیز طرح‌های الماس بیمه موبایل سامان

شرکت‌های بیمه برای حفظ پایداری خود و جلوگیری از خسارت‌های عمدی، معمولا خسارت‌های وارده را به طور کامل پرداخت نمی‌کنند و بخشی از هزینه‌ها به عهده بیمه‌گزار است. مبلغی که شما شخصا باید به عنوان بیمه‌گزار پرداخت کنید فرانشیز نامیده می‌شود. میزان فرانشیز هر خسارت که بیمه‌گزار باید بپردازد، یکی از مهمترین دلایل تفاوت قیمت بیمه گوشی موبایل در طرح‌های مختلف بیمه‌ای است.

 

در جدول زیر می‌توانید فرانشیز طرح‌های الماس زیسا پرو و زیسا مکس را مشاهده کنید:

 

 

نوع خسارت

طرح زیسا پرو

طرح زیسا مکس

خسارت جزئی نمایشگر (تعمیرات و تعویض قطعه)

25% و حداقل 200،000 تومان

25% و حداقل 200،000 تومان

خسارت جزئی (تعمیرات و تعویض قطعه)

25% و حداقل 100،000 تومان

25% و حداقل 200،000 تومان

خسارات کلی (غیر قابل تعمیر بودن گوشی)

25% قیمت روز دستگاه

10% قیمت روز دستگاه

سرقت

25% قیمت روز دستگاه

25% روز دستگاه

 

 

مقایسه مزایای طرح‌های الماس

در جدول زیر مزایای خرید هر طرح را می‌بینید.  دقت داشته باشید که با دریافت مزایای گسترده‌تر هزینه بیمه موبایل افزایش پیدا می‌کند.

 

 

مزایا

طرح زیسا پرو

طرح زیسا مکس

شکستگی بدنه، باتری و فریم گوشی (به جز برند آیفون)

دارد

-

تعویض گوشی

-

دارد

سقف پرداخت خسارت 100 میلیون تومان

دارد

دارد

پرداخت خسارت بیمه‌گزار حداکثر تا 7 روز کاری

دارد

دارد

 

 

مدت زمان اعتبار بیمه موبایل

مدت اعتبار بیمه تلفن همراه یک ساله است. بعد از یک سال، می‌توانید بیمه‌نامه خود را تمدید کنید. دقت داشته باشید امکان استفاده از پوشش‌ها در طول اعتبار بیمه‌نامه فقط یک بار است. اگر در طول مدت بیمه خسارتی نداشته باشید، مشمول دریافت تخفیف عدم خسارت از شرکت بیمه می‌شوید. شما با مراجعه به سایت راهنمای بیمه می‌توانید برای خرید آنلاین بیمه گوشی یا تمدید آن اقدام نمایید.

 

 

موارد خارج از پوشش بیمه موبایل

برخی از استثنائات بیمه نامه موبایل شامل موارد زیر است:

 

 

  1. عیوب ذاتی: منظور موارد تحت پوشش گارانتی موبایل است.
  2. خسارت وارده به کلیه لوازم جانبی مانند: سیم‌کارت، کارت حافظه، شارژر، هندزفری، قاب‌های محافظ، تلق‌های محافظ صفحه نمایش (گلس محافظ ال‌سی‌دی)، قلم هوشمند، بند ساعت هوشمند و...
  3. کلیه خسارات وارده بر اثر ضربه‌خوردگی و شکستگی روی قاب، بدنه، باطری و درب پشت مربوط به کلیه مدل‌های برند آیفون (لازم به ذکر است که در برخی از طرح‌ها، این آسیب برای سایر برندها تحت پوشش قرار می‌گیرد).
  4. خسارت‌هایی وارده به گوشی در اثر تعمیرات نامناسب
  5. هرگونه عیب و نقص وارده به زیبایی دستگاه 
  6. هرگونه استهلاک عادی، اکسیده شدن، زنگ‌زدگی
  7. هرگونه خسارت تبعی یا عدم‌النفع
  8. کلیه هزینه‌ها و خسارت‌های مرتبط با سیستم نرم‌افزاری و اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه
  9. خسارت و سرقت‌های واقع‌شده ناشی از جنگ، شورش، اغتشاش و بلوا
  10. کلیه خسارت‌های ناشی از فعل عمدی بیمه‌گزار یا وابستگان وی
  11. کلیه هزینه‌های جانبی مربوطه از قبیل هزینه‌های حمل به مرکز تعمیرات و بالعکس
  12. کلیه خسارت‌ها، در صورت مخدوش بودن شماره سریال IMEI دستگاه بررسی شده
  13. هرگونه تعمیرات، بازشدگی و کارشدگی از طرف مرکزی غیر از مرکز تخصصی صدور و پشتیبانی بیمه‌های تجهیزات الکترونیکی شرکت بیمه قبل و بعد از صدور بیمه‌نامه و تعمیرات
  14. عملکرد دکمه اثر انگشت (تاچ آی‌دی) و فیس آی‌دی قبل و بعد از صدور بیمه‌نامه و تعمیرات تجهیزات بیمه شده
  15. هرگونه خسارت وارده به پیکسل ناشی از خطرات خارج از پوشش بیمه‌نامه
  16. خسارت‌های وارده به گوشی‌های قاچاق
  17. سرقت ناشی از خیانت در امانت
  18. دستگاه‌های تعمیری پیش از صدور گواهی بیمه
  19. خسارت‌های وارده به دستگاه قبل از تاریخ صدور بیمه‌نامه

 

 

خسارت بیمه موبایل به چه صورت محاسبه و پرداخت می‌شود؟

نحوه محاسبه و پرداخت خسارت در بیمه گوشی موبایل بسته به نوع خسارت متفاوت است. در زیر به شرح این موارد می‌پردازیم:

 

 

  1. در خسارت‌های جزئی، فاکتور مراکز تعمیرات مورد تایید شرکت بیمه سامان مبنای محاسبه خسارت قرار می‌گیرد. البته این مبلغ باید به تایید کارشناس بیمه هم برسد. در غیر این صورت، هزینه تعمیرات در حد متعارف به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود.
  2. مبنای تعیین خسارت در خطرات سرقت و خسارت کلی، قیمت روز گوشی یا قیمت مندرج در بیمه‌نامه است. در این حالت مبلغ کمتر، ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

 

 

مراحل پیگیری و دریافت خسارت احتمالی

برای پیگیری و دریافت خسارت احتمالی در بیمه تلفن‌همراه مراحل زیر را طی کنید:

 

  1. به آدرس www.zobdeh.org بروید.
  2. از تب «ورود مشتریان» وارد پنل کاربری خود شوید. در این مرحله باید کدملی خود را وارد کنید. بعد از ورود اطلاعات درخواستی، برایتان رمز یکبار مصرف پیامک می‌شود.
  3. سپس این مسیر را طی کنید: 

ثبت خسارت⬅ بیمه‌نامه⬅ انتخاب بیمه‌نامه مدنظر⬅ ثبت خسارت⬅ آپلود مدارک⬅ ارسال مدارک

 

  1. مدارک شما طی یک روز کاری توسط کارشناسان بیمه بررسی می‌شود. سپس، پرونده خسارت به مراکز تخصصی ارزیابی تجهیزات الکترونیک ارسال می‌شود.
  2. در این مرحله بر اساس انتخاب روش ارزیابی که در سامانه ثبت کرده‌اید؛ آدرس، تاریخ و ساعت ارزیابی خسارت برای شما پیامک می‌شود. البته این اطلاعات را می‌توانید در پنل مشتری هم مشاهده کنید.
  3. به لینک «Zobdeh.org» مراجعه کنید و نتیجه ارزیابی و اعلام نظر نهایی بیمه‌گر را مشاهده نمایید.
  4. شماره شبا و مشخصات بانکی‌تان را ثبت کنید.
  5. بیمه‌گر بعد از دریافت مدارک از بیمه‌گزار، حداکثر تا 7 روز کاری خسارت‌تان را پرداخت می‌کند.

 

 

مدارک مورد نیاز برای پرداخت خسارت سرقت در بیمه تلفن همراه

مدارک مورد نیاز برای پرداخت خسارت سرقت به شرح زیر است:

 

  •  گزارش رسمی مراجع قضایی مبنی بر وقوع سرقت
  • تاییدیه انتظامی و قضایی آثار سرقت با شکست حرز
  • ثبت سرقت موبایل در سامانه همیاب ۲۴ و ارائه پرینت آن
  • جعبه دستگاه و لوازم جانبی متعلق به موبایل
  • فاکتور خرید گوشی
  • انتقال رجیستر گوشی مفقود شده به مالکیت بیمه سامان

 

 

استعلام و خرید آنلاین بیمه موبایل از سایت راهنمای بیمه

 

راهنمای بیمه یکی از بهترین و مطمئن‌ترین پلتفرم‌های آنلاین استعلام و خرید انواع بیمه‌ها است. مزیت اصلی استفاده از این سامانه، استعلام قیمت طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه به صورت آنی است. برای مقایسه قیمت بیمه گوشی موبایل در سایت راهنمای بیمه کافی است مسیر زیر را طی کنید:

 

 

  • تکمیل فرم استعلام

فرم استعلام بیمه موبایل در همین صفحه را پر کنید. در این مرحله نیازی به عضویت در سایت وجود ندارد و شما می‌توانید به صورت آنی قیمت طرح‌های مختلف بیمه‌ای برای گوشی خود را مشاهده و مقایسه کنید.

 

  • ورود به حساب کاربری

برای خریداری بیمه لازم است در سایت عضو شده یا در صورت عضویت وارد حساب کاربری خود شوید. به دلیل امکان انجام تست سلامت گوشی، ضروری است تمام مراحل خرید را با دستگاهی دهید که قصد بیمه کردن آن را دارید. 

 

  • احراز هویت

با وارد شدن به حساب کاربری، اطلاعات هویتی خود و اطلاعات دستگاه شامل کد IMEI و قیمت گوشی را وارد کنید. پس از احراز هویت به مرحله بعدی هدایت خواهید شد.

 

  • انتخاب پلن بیمه گوشی موبایل

اطلاعات تکمیلی شامل آدرس و مشخصات گیرنده و برند و مدل دستگاه را وارد کرده و در نهایت پلن بیمه گوشی موبایل مدنظرتان را انتخاب کنید.

 

  • تست سخت‌افزار

در مرحله بعدی شما وارد بخش تست سخت‌افزار گوشی می‌شوید. در این مرحله گوشی شما از نظر سلامت ویبره، بلندگو، میکروفن و صفحه نمایش تست می‌شود. فرقی نمی‌کند دستگاه شما نو باشد یا کارکرده، در صورت تایید سلامت گوشی، وارد مرحله بعد می‌شوید.

 

  • پرداخت حق بیمه

در پایان با پرداخت حق‌بیمه، سفارش شما نهایی می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان، بیمه موبایل برایتان صادر می‌گردد.

اگر برای انتخاب طرح‌های بیمه موبایل نیاز به راهنمایی دارید؛ کافی است با مشاوران باتجربه و متخصص سایت راهنمای بیمه تماس بگیرید. کارشناسان زبده به شما کمک می‌کنند تا خرید مطمئن و رضایت‌بخشی داشته باشید.